Som aftalt p? Klantinget, s? kaster jeg nu bolden op til en rask debat omkring en mulig tur p? s?der?sen:
Vi skal f?rst og fremmest beslutte flg:
1. Er der overhovedet basis for at gennemf?re en s?dan tur? (vil du deltage?)
2. Hvorn?r vil det passe bedst? (skal det v?re en specifik weekend/m?ned som er optimal?)
3. Skal det kun v?re i klan regi? (Nej eller Ja, og hvem ser du som emner som vi b?r invitere med, og hvor g?r gr?nsen??)
4. Ideer til et program? (skal det v?re den klassiske tur l?rdag morgen til s?ndag eftermiddag? Skal det v?re den klassiske rute? Andet?)
5. Bud p? l?sninger til transport? (k?r selv?, leje af bus? Andet?)
6. Andre relevante ting, som allerede nu skal diskuteres?
7. Hvem kan v?re tovholder? (hvor meget er der at holde styr p?? Nogen foruds?tninger for at v?re tovholder?)
Der er nok at tage fat p???.. ser frem til at h?re hvad Klanen mener
Hilsen
Hasse
Beklager at jeg f?rst nu n?r at opdatere denne tr?d.
Men her f?lger nu de vigtigste data vedr. turen:
Dato : 18-19/3
Start fra hytten kl.0700
Forventet pris: 300-350 d.Kr (overslag, d?kker kun transport)
F?lgende har indtil nu givet svar tilbage:
Thomas m. OK
Simon OK
Brian OK
Allan OK
Kir OK
Morten A. OK
Trine OK
Tomas har ikke givet tilbage melding p? SMS
Thomas F, er for hindret
Kasper har ikke givet tilbage melding p? SMS
Hvorvidt det bliver som f?lles transport, i bil, eller der kommer tilmeldinger nok til at vi kan leje en bus m? tiden afg?re, men Brian vil hjemtage tilbud p? busleje. (s?fremt der nogen som kender til billig busleje, h?re Brian gerne herom)
Andre deltagere: Thomas M og Jens Vil h?re Jan Skaaning, kune v?re han og resten af fam. kunne v?re friske, yderligere var der tale om at man kunne invitere de "gamle" ledere med: Poul Koch, Jan Schimdt, Ole Aabel osv, status for dette er pt. ukendt.
Yderligere blev der n?vnt en r?kke tidligere S?der?s turs-deltagere, personer som tilh?re bekendskabs kredsen til klanmedlemmerne.
Det b?r n?vnes at koner-k?rester, og hvad det nu ellers hedder ogs? er velkomne
Mht. forplejning s? var der forslag p? alt mellem r?de b?ffer og feltrationer, s? dette m? vi tage n?r vi har overblik over antal deltagere.
Der er fastsat deadline for tilmeldinger til midt i feb.
Ovenst?ende burde v?re alt for nu, der vil tilg? yderligere.
Hilsen
Hasse
ps. Hvem kender en der kan skaffe os godt vejr???
Hej Hasse.
Jeg ved ikke hvor lang tid siden at det er at i har v?ret deroppe, men der er sket en hel masse forbedringer p? ruten, da et stort omr?de er blevet til nationalpark.
Der er bla. kommet en hel del broer over ?en og shelters forskellige steder deroppe.
Et godt alternativ til den "normale" rute er at g? ind p? den orange rute (jeg er ikke sikker p? den er orange men det mener jeg) i skoven lige inden den fiskes? hvor vi plejer at spise frokost den f?rste dag. Ca. 1 km inde i skoven kommer der en shelter hvor man kan spise frokost, og derefter f?lge ruten videre rundt om fiskes?en og derefter komme op p? vejen vi normalt g?r p?. v?r opm?rksom p? at der godt kan v?re "lidt" sumpet, men det er turen v?rd i stedet for at g? p? den kedelige vej vi plejer.
Hilsen Thomas F.
Hej Thomas
Jeg tror det er en del ?r siden de fleste af os har v?ret deroppe.
Du ligger vel ikke inde med et kort (af nyere dato), hvor ruterne kan ses? vel jo g?re det lidt nemmere n?r vi f?rst er afsted... :o)
BR Hasse
Der ligger et p? deres hjemmeside, klik p? linket i toppen for at se en st?rrer version:
[link]http://www.nationalpark-soderasen.lst.se/karta.html[/link]
P? m?det her til aften, snakkede vi lidt n?rmere ang. turen.
Vi besluttede at folk selv s?rger for frokost l?rdag, og vi derfor kun skal lave f?lles aftensmad l?rdag og morgenmad s?ndag.
Vi besluttede at vi vil fors?ge at g?re lidt ekstra ud af aftensmaden l?rdag, og lave bagte kartofler, r?de b?ffer og en god sovs.
Det eneste der kunne blive et problem, er at vi skal stege b?ffer til ca 12 mand, og der er ingen garanti for at der ligger en grill-rist ved overnatningsstedet.
Derfor skal vi ha fundet to gamle bage-riste til et gammelt komfur, eller noget ligende vi kan tage med, til at grille b?ffer p?.
S?ndag morgen st?r den p? havre-gryn eller gr?d, vi skal derfor have havregryn med til alle.
Mht overnatning, kunne det v?re oplagt at finde en shelter vi kunne sove i, men vi vil tage et par presenninger og reb med til at lave bioak.
Som det ser ud lige pt. k?rer vi i personbiler, og vi skal derfor regne med omkring 3 biler.
Hvis du har mulighed for at k?re, s? meld ud i god tid, s? vi kan f? styr p? transporten.
Hvis du kender et sted vi kan f? noget godt k?d vi kan sk?re til b?ffer og grille, s? sig endelig til - helst til en billig penge.
Mht. menuen er vi ret afh?ngige af at kunne lave et godt gl?deb?l, s? hvis vi ser vejrudsigten n?r vi kommer n?rmere, og det ser skidt ud, m? vi ?ndre menuen til noget mere passende.
Det var hvad vi kom frem til her til aften.
Vi ses
- Simon
Jeg har netop opdateret kalenderen med de sidste praktiske detaljer.
Se n?rmere p? Klanweekend.
S? skulle Trine og Kirstine ogs? v?re informeret. Fik lige en besked fra Kirstine som manglede en opdatering :)
Mvh. Simon
Jeg har netop snakket med vores k?re KL. Han er desv?rrer n?dsaget til at fra melde sig turen i weekenden. Vi mangler derfor en chauf?r.
Det er endnu ogs? tvivlsomt om Morten skal med.
Et andet medlem af klanen har ogs? udtrykt bekymring om vejret, og is?r kulden, som han er meget bekymret over, tr?kker ogs? lidt i land.
KL vil derfor l?gge op til om vi skal flytte turen, s?ledes at vi kan f? nogle flere med.
Hvad er jeres holdning? Skal vi forts?tte som planlagt, eller skal vi finde en anden weekend, og i s? fald, hvilken?
Mvh Simon
Jeg kan godt deltage i turen til sverige denne weekend, men jeg er ogs? ?ben for eventuelt at flytte turen, jeg kan desv?rre ikke stille med en bil.
Hilsen Morten.
Hej, jeg har en bil der kan tages med, men der er ikke ret meget plads.... Forst?et p? den m?de at der m?ske er plads til tre meget sm? folk p? bags?det ud over fors?det og mig, men kun bagageplads til to...
Men men... det ville jo v?re hyggeligt hvis s? mange som muligt kan komme med....
KH KIR
Hej.. Ja, jo flere jo hyggeligere... Ville da gerne afsted i weekenden, men da jeg er blevet rigtig godt fork?let, ville jeg v?re ?ben for at rygge den.. For vi ska alts? afsted, engang.. :o)
KH Trine
Har for?vrigt ingen bil til r?dighed..
Trine
hmm indtil videre har vi:
- jeg selv, morten, trine og kir 50/50 p? om vi skal rykke
- hasse har meldt fra
- allan, brian og winnie har ikke meldt ud endnu.
Jeg syns selv at jo flere jo bedre. Men jeg syns ogs? det vil v?re synd at skulle rykke, da jeg har sv?rt ved at overskue hvorn?r det s? skal v?re.
Vi venter lige og ser hvad de andre siger.
- Simon
Hej Alle
Ja som Simon har skrevet, er det rigtigt at jeg har set mig n?dsaget til at melde fra turen.
Jeg syntes dog at den skal gennemf?res, alle er jo enige om at det er et godt initiativ som ikke skal d?, blot fordi der er et afbud. Jeg h?ber p? da stadig p? at dette kan blive startskuddet til en tradition med en ?rlig tur, med rygs?kken p?.......
Kort sagt b?r min framelding ikke v?re ?rsag til at turen droppes.
Jeg ser frem til at h?re hvordan turen gik
ps. jeg har ikke Winni's mobil nr., s? hun har ikke f?et nogen direkt henvendelse fra mig, men jeg regner med at Brian kan s?rge for at informere hende.
Mange hilsner
Hasse
da jeg kan se at der er pladsproblemer og vejret er lidt koldt til mit sydlanske helbred ville jeg v?re ?ben over for at flytte turen en m?ned eller mere frem da det m?ske ikke er s? hyggeligt n?r vi ikke er s? mange og at hyggen omkring b?let m?ske bliver knap i 7 graders frost
mvh brian
ps vinni deler lidt min holdning men tager vi afsted s? er det det
Jeg syns vi skal forts?tte som hidtil planlagt. Som KA vil jeg hermed bestemme at vi m?des i hytten kl. 0800 som planlagt og k?rer en tur til Sverige.
Med mindre der er nogen der kmmer med nogle slagkraftige argumenter, s? er det hermed planen.
Jeg regner med at vi bliver 7 mand, idet Hasse er g?et fra og Morten er kommet til. ( Winnie, Kirstine, Trine, Brian, Allan, Morten og undertegnet )
Kirstine jeg regner med at du k?rer. Der skal derfor 4 mand i en bil, og tre mand i en anden, det efterlader god plads i bilen med kun 3 mand til bagage p? bags?det. Det skal kunne lade sig g?re.
Jeg har fundet en vejrudsigt over Ljungby. Som I kan se, bliver det ned til -8°, men der er n?sten ingen vind. Det kr?ver derfor bare lidt ekstra godt t?j.
- Simon
Hej
Brian er g?et fra og jeg overvejer det lidt pga. den heftige kulde...
jeg ved heller ikke hvem der skal k?be ind nu...jeg har desv?rre ikke midlerne til det s? hvis en anden kan s?...ellers har vi et lille problem...
- Vinni
Jeg foresl?r derfor at vi flytter turen til b?de varmere tider og hvor vi er flere...
Jeg er stadig klar selvom jeg syntes holdet er ved at tynde ud... trist og se
Hej Allesammen!
Kedeligt med det store frafald, men vi skal nok f? en hyggelig tur alligevel.
Hilsen Morten
Vi ses imorgen kl. 8.00
Hej..
Uha det lyder koldt.. :o)
Ja det er trist at se frafaldet..
Men lad os komme afsted..
Vi kan jo altid lave en tur igen senere, hvor vi bliver nogle flere..
Nu vil jeg lige finde lidt grej og en kage..
Vi ses..
Med mindre vi h?re andet..
Hilsner Trine
For lige at sl? fast, vi forts?tter med turen som planlagt.
Kirstine har k?bt ind (tusind tak for det!), og hun beder os huske en drikkedunk til vand.
Vi ses imorgen tidlig!
- Simon