Landslejr 2007

Skrevet af Trine den 9 Oktober, 2006 (120)

Ja vi kan ikke komme uden om det, det er ved at v?re tid til lejer forberedelse, mht at lave budget til kommunen..
L?ve sendet mig en mail om nogen skulle deltage..
Hun vedh?ftede et lille indl?g fra pigespejdernettet..

L?s det lige..!

Hej Landslejrteam!
Jeg er lige kommet hjem fra en kanonlejr ved Stockholm. I Sverige er korpsene jo blandede. Er det muligt at invitere dem med til Liv 07 alligevel, eller kan vi kun invitere pigerne og de kvindelige ledere? Hvordan er holdningen?
Mange (tr?tte) spejderhilsner fra
Anne Mette Rasmussen, ?rum

Hej Anne Mette
Velkommen hjem! Ang?ende drengedeltagere p? landslejren er det helt rigtigt, at Liv 07 er en landslejr for piger. Det betyder helt konkret, at danske og udenlandske pigespejdere inviteres til at deltage i hele lejren, og at drengespejdere inviteres til at deltage i spejdernes 100 ?rs jubil?umsfejring tirsdag d. 31/7 og onsdag d. 1/8. Gruppernes ledere og hj?lpere kan b?de v?re m?nd og kvinder, og det betyder, at de udenlandske pigespejdere ligesom de danske ogs? kan deltage sammen med deres mandlige ledere. Familielejren er selvf?lgelig ?ben for alle.

Vi h?ber, at blandede grupper synes, det kan v?re en sjov ide at pr?ve en sommerlejr, hvor de deler sig. Pigerne kan fx deltage i Liv 07, og drengene kan deltage i en af de lokale centerlejre og s? bes?ge pigerne i forbindelse med jubil?umsfejringen. Det er i hvert fald en ide, du er meget velkommen til at give videre.

Du kan ogs? l?se mere om m?lgruppen for Liv 07 i nyhedsbrevet fra august, som du finder under Praktisk info p? Ledernes side.>

N? folkens hvad siger vi til den..??

Skrevet af Kirstine 14 timer efter (den 10 Oktober, 2006) (124)

Alts?,
undskyld vil de udryde alt hvad der hedder blandede grupper/klaner?
N? men jeg mener alts? stadig at vi godt kan tage afsted som blandet klan. Det har vi jo gjort de andre ?r....
Desuden har det jo faktisk v?ret meget hyggeligt at have jer drenge med, selvom det var en pigelejr. Der har da ikke v?ret s? meget brok n?r vi f?rst har v?ret der....

Hvad siger KFUK-gruppen til udmeldingen? Mener de ogs? at det kun er os piger der skal tage afsted?

KH KIR

Skrevet af Kirstine 14 timer efter (den 10 Oktober, 2006) (125)

Var lige inde og kigge p? hjemmesiden for Landslejren og faldt over f?lgende:

De pigespejdergrupper, der p? korpskontoret har en registreret samarbejdsaftale med en gruppe fra et andet korps, har dog mulighed for at s?ge dispensation og invitere denne gruppe med p? Liv 07. Grupper fra andre korps og forbund skal blot vide, at aktiviteterne p? Liv 07 er m?lrettet piger og kvinder.

Dispensation s?ges ved at forfatte et kort brev herom til korpsets generalsekret?r og sende det sammen med en kopi af samarbejdsaftalen. Korpskontorets adresse finder du p? hjemmesidens forside.

S? dette m? betyde at vi faktisk skal s?ge om dispensation for at komme afsted alle sammen?

KIR

Skrevet af Simon Schøbel 1 dag efter (den 11 Oktober, 2006) (127)

Hej hej.

Har K-FUK'erne altid haft denne holdning, eller er de mere fokuseret p? dette i ?r?

Jeg mener at vi skal pr?ve at komme med p? lejeren. Det jo n?rmest en tradition! Og det plejer at v?re hyggeligt!

Har I nogen id? om hvorn?r vi evt. skal s?ge dispensation og hvorn?r man skal tilmelde sig?

- Simon

Skrevet af Kirstine 1 dag efter (den 11 Oktober, 2006) (128)

de har vist altid haft holdningen, men den er s?rlig udpr?get i ?r, hvorfor ved jeg ikke. jeg kan ikke umiddelbart finde noget om hvorn?r vi skal have s?gt dispensation, men vi kan pr?ve at ringe til korpskontoret og h?re...
Jeg har desv?rre ikke mulighed for at tage styring som jeg gjorde sidste ?r da jeg skal i gang med speciale og derfor fral?gger mig s? meget ansvar som muligt s? jeg snart kan komme ud i det virkelige arbejdsliv...

KIR

Tilføj kommentar

Du er ikke logget ind

Dit indlæg vil blive angivet som "Gæst",
og du har ikke mulighed for at vedhæfte filer.